إنه منتدى للتعارف ومشاركة الآراء في كل ما يخص الفلقة و المد على الرجلين وحب الأقدام من صور و فيديو و قصص مع المحافظة على الاحترام وليس لهذا المنتدى أي إهتمامات سياسية أو دينية و أرجو من كل الأعضاء مراعاة هذا حتى لا يتعرض أي عضو للفصل ..
 
HomeFAQSearchUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 كنت ( همد ) .. إتمديت .. وعلى الفلكة

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
مدو
عضو نشط
عضو نشط


عدد المساهمات : 59
تاريخ التسجيل : 2012-10-02
العمر : 43
الموقع : eng.m_atia@yahoo.com

PostSubject: كنت ( همد ) .. إتمديت .. وعلى الفلكة   Wed Apr 10, 2013 7:49 am

كنت ( همد ) ..اتمديت ..وعلى الفلكة


نادية .. انسة .. من اسرة تربوية جدا .. و تعمل بمكتبة بالمعادي ..
.. تحكي على مسامعنا... وعن ..
.. احلى واللذ تجربة حدثت معها شخصيا ..
.. حيث عزمت على تاديب فتاتين ... عندها بالمكتبة ...
لتتفاجئ ..

.. بتاديبها ... هيا .. وبتفس اداة التاديب ..
.. وفعلا ..
.. كنت ( همد ) .. اتمديت .. وعلى الفلكة

... من روائع قصص الفلكة المصرية والمد على الرجلين ..

بقلم ..
محمدعطيه ابو باسل
Back to top Go down
مدو
عضو نشط
عضو نشط


عدد المساهمات : 59
تاريخ التسجيل : 2012-10-02
العمر : 43
الموقع : eng.m_atia@yahoo.com

PostSubject: كنت ( همد ) .. إتمديت .. وعلى الفلكة   Wed Apr 10, 2013 7:54 am

كنت ( همد ) ..اتمديت ..وعلى الفلكة


نادية .. انسة تعمل بمكتبة بالمعادي ..
..تحكي على مسامعنا... وعن ..

.. احلى واللذ .. تجربة ..
.. حدثت معها شخصيا ..


انا انسة نادية .. عمري 24 سنة اسكن بالمعادي .. القاهرة.. و بشتغل بمكتبة .. و بنفس الحي اللي سكنة فية

* * *

انا من اسرة تربوية جدا ..
الاب مدرس ابتدائي .. والام مديرة .. لمدرسة اعدادية بنات

بابا .. اغلب وقتة بيسافر خارج مصر ..
بيشتغل بدول الخليج ..
وامي هيا اللي بتتولى تربيتنا ..

* * *

.. وفي يوم ..
.. ومع الساعة 12 ظهرا كدا ..

دخلت عليا بنت .. ومعاها اثنين من البنات .. ( سندينها..)
من اليمين ... والثانية من .. الشمال
... وعمالين ... يهدوها ...

وهيه باين عليها .. كدا ...

انها اكلة .. علقة جمدة و بالمدرسة ...

يعني مثقلين عليها العيار ,, ( حبيتين ) ..


.. طلبت مني وحدة .. من البنتين
اني اصور ليها مذكرة لغة عربية لاولى اعدادي...

... واجيب لزميليتها اللي بتعيط
.. كوباية ( مية ) ...

.. واستاذنت مني كمان ..

انها ( تقعد ) .. زمليتها .. ديت على الكرسي بتاعي ..
عشان تريح عليه شويه ..

* * *
... وانا بصور الورق ..

سمعت وحده من البنتين ... وعمالة تهدي زميلتها ...
اللي اكلة العلقة ...
..وتقولها ..

.. خلاص يا نرمين ..
.. ما حصلش حاجة ..
اهدي بس ... وروقي كدا ...
... احنا تحت امرك ..
وانتي والله العظيم جدعة ..
.. اللي استحملتيه ... متستحميلوش وحده فينا ...
...حقيقي يا نرمين انتي بنت جدعة

* * *

اللي لفت انتباهي للموضوع ده ...وللحوار اللي سمعته..
ان نرمين ..
و كل ( ما يحولوا الاثنين ) .. يهدوها ...
هيه ... تزيد تعيط .. وتنهد بكلمة
... انا اتظلمت ..
.. انا اتظلمت ..
.. وكله منكم .. انتو الاثنين ...
وصدقوني .. ! !

انا مش ح سيبكم ... ولا حسيب الابلة .. ديت
... والله ( لا اشتكيها وبالمدرية .. )

.. ديه مفترية ..
... دا .. خلت رجليا ..
... مش قادرة امشي عليهم خالص..

... منكم ومنها لله ..

* * *
.... ولفت انتباهي كمان ...

.. قعدت تتحلف ..
... و تزيد ..بوعيدها .. ليهم ...
.. وللابلة اللي عقبتها ...

.... لدرجة ..

قولت لنفسي ...
.. ( اما اتدخل بالموضوع .. واهدي النفوس ...
.. واشوف في اية ..)


وسالتهم ....

خير ... يا بنات ... مالكم ..
.... في اية ..

ردت وحدة عليا من البنتين ..

.. ( مفيش يا ابلة نادية )
.... والثانية كمان ..
...( مفيش حاجة يا ابلة ..)

... بصيت لقيت نرمين ... ( مقطعاهم ) .. وبشدة ..
وبتقول ..
لا .. فيه ... ؟؟
.... فيه ؟؟؟
حطين صور ... بشنطتي في المدرسة ..
.. وانا كان قلبي حاسس .. ان المفتشة ..
... هتفتش الفصل ..
لانها مفتشتش فصلنا من اسبوع ..
وامبارح كانت بتفتش الفصلين اللي جمبنا ..
... وقولتهم بلاش ..
... بلاش الصور ديت تتحط بشنطتي ..

( قاطعّتها انا .. و قو لتلها ..)

.. وليه .. محطوهاش هما بشنطتهم ..

.. وبعدين .. ؟

.. صور اية ديه ؟؟

.. اللي ( اتمديتي عشنهم .. ) .. يا نرمين


.. ردت عليا وحده من البنتين ...

احنا .. اختين يا ابلة نادية ..
انا اسمي دعاء ...
ودي .. اختي الكبيرة .. هايدي ...

وماما .. بتشتغل ( مدرسة ) .. وبنفس المدرسة اللي احنا فيها ..

ومينفعش الصور ديت تتحط بشنطتنا ..
لان شنطنا .. اغلب الوقت .. بتبقى مع ( ماما ) وفي مكتب مدرسات المدرسة ...
ولو ..
.. شافت ماما .. الصور ديت ..
بدل العلقة .. هتبقى علقات وعلى طول اليوم ..

لا وكمان ( ماما ) من النوع .. اللي بيجمع العقاب مع .. العقاب
.... يعني ..
.. تعقبك المرادي ..
.. والمرة الجاية ..
... تعاقب على الجديد و تجمعلك القديم ... كمان ...

ردت نرمين ...

... وانا قولتلك يا دعاء .. وقوتلك يا هايدي ..

بلاش الصور تتحط
.. انا قلبي كان حاسس .. اننا هنتفتش ...
حصل والا .. لا ...
و اااهي ..

دخلت علينا ابلة التفتيش ..
... و مسكت الصور بشنطتي ..

.. و سالتني ..

الصور ديت بتعمل ايه .. بشنطتك ..؟؟؟

.. بتعمل ايه اصلا .. معاكي ...؟؟؟


.. خرست يا ( ابلة نادية ) .. وسكت
... ومنطقتش ...

* * *

.. ( قولتلّها ) ... كملي يا نرمين .. وبعدين ..

ايه اللي حصل ؟ ؟ ؟ ..

قالت ..
.. ندهت المفتشة ..لمديرة المدرسة ..

.. ابلة ام السيد ! ! !

وهيا معروفة بشدتها ..
وبقسوة خرزنتها ..
قولتلها ,,
.. بتقولي مين ؟ ؟ ؟

جوبتني ..
.. احنا مديرة مدرستنا اسمها ..
.. ابلة ام السيد ! ! !
عقبها الوحيد .. المد على الرجلين .. وبالفلكة ..

* * *

( بيني وبينكم .. انا حطيت ايدي على بقي ..
وقعدت اعدل بالحجاب اللي على وجهي ... )

... وكملت نرمين وقالت ..


... جت ام السيد

... وبهدلتني ..

.. وقدام كل طلبة الفصل ..

... وندهت لابلتي .. ( ميس حنان )

خلّتها .. تنزل .. و تجيب الفلكة ,,
.. من اوضة مكتبها ..

و اقلعتني الشوز ..
... والشراب ...

... ورفعت رجليا على الفلكة ..

... مدتني ..
و قدام .. طلبة الفصل كله ..
... وانا
ماعملتش حاجة اصلا ...



* * *

خرزانة ام السيد .. جمدة يا ابلة نادية ..

... ومبترحمش ...

.. وقد ما تترجيها ..

هتتمدي ..على رجليكي .. يعني هتتمدي ...

.. وما بتسبش الوحده ..
الا و لازم رجليها ..
تتعلم بالمد زي كدا ...

* * *
.. جيت جمبها ,, و

( طبطبت على صدرها وقولتلها ...
انا عارفة يا نرمين .. والله .. عارفة ..)

قالتلي ...

... بس انا مش ح سيب حقي .. والله ..
.... وهشتكيها ..

قولتلها .. معليش .. طولي بالك .. يا نرمين ..

.. بس انتي غلطانة ..

.. في حد يذوق فلكة .. و من ايدين ..ام السيد ..
.. وظلم كمان ..
.. ما دفعتيش عن نفسك .. ليه طيب ؟؟


... ردوا عليها دعاء و هايدي ..

... خلاص يا نرمين بقى ..

..محصلش حاجة لكل ده ..
ما احنا ياما اتمدينا وعلى رجلينا ..

... ومن ابلة ام السيد ...
وباوضة مكتبها ..
.. خلاص ,,

...اتعصبت نرمين على دعاء وهايدي ... ( قدامي ) ..

... وقالت ..

لازم اروح بكرة الصبح .. وقبل الطابور ..
.. واحكي للابلة .. المديرة .. الحقيقة ..
و لازم هقول لامكم ..

.. و كمان ضروري .. امكم .. تعرف ..
.. انتم بتقابلوا مين ..
.. وبعد المدرسة ..

* * *
.. اتحيّلت هايدي ودعاء .. وبكل الطرق ..

.. قعدوا
.. يترجوها ..

.. وده منفعش طبعا . مع نرمين ...

قالولي ... معليش ياابلة نادية ..
.. كليميها .. وعقليها ...عشان خطرنا ..
... ديت مجنونة و الله تعملها ...


... وقدامك اااهو .. يا ابلة ...
توبة .. ومعاش هنحط ... بشنطة نرمين أي صور لابطال مسلسلات حب و كدا ...

* * *

.. بصراحة صعبت عليا نرمين ...
... اكثر منهم ..
المد كان معلم على رجليها حرام ...
حتى اثار الخرزنات ...
.. باينة .. وبحمرها ... وعلى كل كفتين .. رجليها

.. ماخبيش عليكم ...

لما شفت المد برجلين نرمين ..
اتذكرت .. طفولتي ...
... ولما كنت بسنها ..

.. و يا ما ..

ضاقت رجليا ...

طعم الخرزانة ديت ..

... و اترفعت على الفلكة ديت ...

من طفولتي ...
ولحد الشهرين .. اللي فاتوا بس ...

.. حقيقي .. صعبت عليا .. البت
.. دا حتى حبل الفلكة .. معلم حرام .. على رجليها ..
مكان ما كانت متعلقة فيه و بتتمد ..
* * *


... قوّمت و ( سا نيت ) .. نرمين .. ودخلتها لاوضة.. تخزين ورق الطباعة .. ورق .. ( مكنة ) التصوير ..
.. ( اوضة جوه المكتبة )

.. و معايا دعاء واختها الكبيرة ...

بصيت لنرمين ... وقولتها ..

انتي يا نرمين بنت جدعة .. قوي ..
وحوشتي .. عن زملائك الاذا ..

.. بس ايه رايك ..
.. انتي هتخلصي ثارك منهم ...

.. ودلوقتي حالا ..

.. بصيتلي نرمين .. باستغراب ! ! !

وكمان الاستغراب ..
.. خرج من عيون دعاء وهايدي ..

.. وقالتلي ... ازاي يا ابلة ..

... جوبتها ..
بصي يا دعاء و يا هايدي ...

نرمين شالت عنكم الاذا ..

.. واتبهدلت عشانكم ..

.. وقدام الفصل كله ..

مع انها كانت و ببساطة .. ! ! !
.. تبلغ عنكم ..؟؟؟

وبدل الفلكة من ايد ابلة ام السيد ...

هتبقى .. فلكتين ...

... وحده من ام السيد ...!!!

.. والثانية .. من ايدين مامتكم ..

وعشان كدا
.. لازم ( تردوا ) .. الدين لنرمين ..

... ودلوقتي حالا ..

... يعني .. يا عرايس

... لازم ...

.. تتمدوا .. وعلى رجليكم ..

بس ..
.. مش من ايدين ام السيد ..
.. ولا من ايدين ... مامتكم ..

.. من ايديا .. انا ...

و قدام نرمين ...

* * *

.. انهارت .. دعاء وهايدي ..
و بكل طرق الاستجداء..
لنرمين ...

... وليا شخصيا ...

( قطعّتهم .. انا ) ... وسالتهم ..

نهوا الاحسن ... يا بنات

.. تتمدوا هنا ؟ ؟ ؟ ..

والا من ايد الابلة ام السيد ...

قالتلي نرمين ..
... لا ... لازم رجليهم .. يا ابلة نادية ..
تتعلم .. بالمد ..
... زي رجليا تماما ..

.. بصي ..
.. ( ورفعت نرمين كفة رجليها اليمين و الشمال ومع بعض ) ..

.. لازم لون الحمار ده .. يعلم كدا .. على رجليهم ..
.. وبزيادة كمان ..

* * *

,, استجدوها كثير ..
... ومن دون أي جدوة ..

لا نرمين وفقت ! ! !

ولا انا وفقت ..! ! !

وخلاص ..
.. سكتوا ..

.. و وفقوا .. على .. تحمل العقوبة ..

.. وتنفيذها ..

.. وانهم يتمدوا ... على رجليهم ...
.. وقدام زميلتهم .. نرمين

*ّّ * *

خرجت انا .. قدام المكتبة ..
ندهت .. لعم عبدو القهوجي ..

اللي بيشتغل بالقهوة .. اللي قدام المكتبة ..

و قلتلوه ..

.. عيزه كرسيين من عندك .. يا عم عبدو ..

.. جيبهملي هنا ..

.. وانا هرجعهملك ..

وقبل ما تسلم .. انت .. ورديتك ..

* * *

... استغربوا البنتين وكمان نرمين ..

سالتني هايدي ..

هتمدينا ازاي ياابلة .. ؟؟؟

جوبتها ..

.. هتتعلقوا انتوا الاثنين

على الخشبة التخينة ديت ..

.. وهتترفع رجليكم عليها ..

.. ولفوق ..

.. وعلى كرسيين بتوع القهوة ..


.. جه عم عبدو ..

وجاب الكرسيين ..

وهو خارج من باب المكتبة .. ؟

.. ودعاء وهايدي بدءو ينفذوا الاتفاق ..

ويقلعوا الشوز ..

والشراب من رجليهم ..

((.. سمعت صوت بيندهلي .. ))

.. من على باب المكتبة ..

.. ( يا الله يا نادية
.. انتي يابيت )

.. وقّفت في مكاني .. ومقدرتش احرك رجليا ..

.. بصيت ليهم الثلاثة ..

.. و قولت (( .. ماما .. ))

وهما من الفزع اتغير لونهم ..

.. وخصوصا .. لما ,,

.. دخلت علينا ( ام السيد ) .. جوا المكتبة ..

ولقيناها بالاوضة اللي احنا فيها ..

.. والثّلث بنات .. قعدوا يبصوا لبعضهم ..
و اتفجئوا بفزع .. حّمر خدودهم ..
و لانها ..
.. طلعت ( مامتي ) ! !ّ


* * *

بصيت .. ( ماما ) علينا احنا الاربعة ..

ومن فوق لتحت ..

وقالت ..

.. اية قلة الادب دي ..؟

اية اللي جاب البنات دول عندك ..؟؟

.. وجوه المكتبة هنا .. يا بيت .. ؟ ؟ ؟


كلنا وبجد اتخرسنا .. ! ! !

لدرجة شخطتت فيا .. وقالت ..

انطقي يا بت ..
.. انطقي ..

* * *
.. ونطقت ..

.. شرحت لولدتي وكل الكلام اللي حصل ..
..ودار بينا ..

.. وبالتفصيل ..


ضحكت ( امي ) .. وقالت لنرمين .. ! !

انتي هتشتكيني ؟ ؟

... وللمدرية كمان ..

ردت نرمين لا .... لا ...

.. محصلش يا ابلة ..

قالتلها .. كمان بتكذبي ! !

.. جوّبتها نرمين .. والله انا اتظلمت يا ابلة ..

.. واكلت من ايديكي .. فلكة جامدة ...

.. ما كنتش ليا .. خالص ..


.. ( بصيت .. ( امي ..) ..لدعاء وهايدي ) ..

.. وانتم بقى ..

.. اللي ظلمتم البت ( القرشانة ) .. ديت

.. وحطيتم بشنطتها ..

صور ( مهند و الست .. نور ) .. وبقية صور المسخرة ديه

.. لا وكمان استغفلتم .. المفتشة
و استغفلتوني .. انا كمان ..
.. صح ..

.. وبعدين تعالولي .. هنا ..

.. انتوا جبتوا .. صور التفاهة .. دي منين ..

.. ردت (دعاء ) .. على ابلة .. ام السيد ..
(( ويارتها ما ردت )) ...

جبناها .. من المكتبة ديت .. يا ابلة !!

.. والانسة نادية .. هيا اللي بيعاهم لينا كمان ..
... حتى اساْليها ااااهي ..!!!

.. بصت ( امي ) .. علينا .. وقالت ..

... يعني انتوا الثلاثة ..( شيركة ) ..

... الانسة الجدعة ديت .. بتبيع ليكم .. الصور اللي فيها الاخلاق الجميلة .. اللي انا ربيتها عليها ..

.. وانتم بتتفرجوا .. وبتوروا .. صور المسخرة ديت ..
.. لكل البنات .. اللي بالمدرسة ..
.. دا بدل ما تحفظوا شيء .. ينفعكم ..!!

.. والضحية ..

..البت ديه اللي اتمدت مني ..

اتظلمت .. بينكم ... انتم الثلاثة ..


قدامي ...
قدامي ..

.. وعلى المدرسة عدّل ..

انتوا الثلاثة ..

ونبهت عليا ..

اني اقفل باب المكتبة ..

.. و اجي معاهم ..

* * *

فتحت ام السيد باب مكتبها ..

دخلوا البنات الثلاثة .. وانا معاهم ..

وباوضة مكتب .. ام السيد ..

قلعت الساعة .. من ايديها ..

.. وجابت .. الخرزانة و الفلكة ..

.. واحنا الاربعة .. واقفين .. وجمب بعض ..

.. و وجهنا .. لتحت و بالارض ..

.. بصت على نرمين .. وقالتلها ..

.. المرادي مش همدك معاهم ..
بس عندي ليكي فلكة ..
.. عشان تبقي تنطقي بالحقيقة ..
.. المرة الجاية ..
.. ومتكذبيش تاني ..
.. بس لما رجليكي .. تروق شويا ..
.. من المد اللي اكلاه عليهم النهاردا ..


وشاورت .. على هايدي .. بايديها
( قعدي على الارض )

ومن دون أي كلام من هايدي ...

قلعت الشوز ..
.. والشراب .. من رجليها..

... نامت على ظهرها ..

.. و رفعت !! ..

و حطت .. رجليها جوا حبل الفلكة..

..و اتلف الحبل ..

.. على رجليها ..

.. واترفعت لفوق

..وعلى الفلكة ..


وابتدت .. ام السيد .. تمد ..

.. وبالخرزانة ..

..وعلى رجلين هايدي ..

و ( انا ونرمين ) .. مسكين الفلكة ..

.. وكل وحده من جمب ..

( هايدي ) .. ومن كثر ما المد كان جامد ..

.. ومعلم ..
.. على رجليها ..


.. كانت بتتشال ..
.. وتتحط على الارض
.. وحولت .. ؟
.. كذا مره ..

انها .. تفك رجليها من جوا الفلكة .. بس ..

كنا مسكينها كويس .. انا و نرمين ..

* * *

كان مد .. ام السيد .. بصراحة قاسي شويتين
على رجلين ( هايدي ) ..
.. وبالخرزانة الطبيعية ..

جايز .. ام السيد كانت عارفة .. انها الاخت الكبيرة ..

... دا يكفي صوت الخرزانة وهيا نزله من فوق ..
وبتتمد على الرجلين اللي مرفوعة على الفلكة
.. وقدام ام السيد ..

.. واكلت هايدي اخر .. خمس خرزانات .. على ( ....) ..
خلت هايدي متفكرش .. انها تقعد .. على أي كرسي ..
.. الا بعد .. نصف .. ساعة ..
... بعد ما استوت رجليها ..
.. من المد بخرزانة ... ام السيد ...


وجه دور دعاء !!!

.. بعد ما شورت عليها ام السيد .. و بايديها ..
.. و احنا بنزل .. ونخلص رجلين .. هايدي ..
.. من الفلكة ..

* * *
.. ويا لله .. على الارض ...
نامي ... ورجليكي .. جوا الفلكة ..

.. يالله ..

دعاء كانت .. هتبوس رجلين ام السيد ..

لسبب ..

انها .. اكلة علقة على رجليها ..

ومن اخوها .. عصر امبارح ..

قعدت تترجى ام السيد كثير قوي ..

وتقولها و بحرقة ..

خلاص يا ابلة .. والله رجليا بتوجعني ..

انا اتمديت يا ابلة على رجليا .. امبارح ..


وعشان كدا .. ومن اول خرزانة ..

بقت دعاء .. تصوت .. وبصوت عالي جدا ..

ومن الاهات .. سمعتنا .. انا شيد .. والحان

* * *

كان برضو .. و للامانة ..

مد امبارح .. لسه ( معلم ) .. وباين على رجلين دعاء ..

.. بس ؟ ؟

مش زي مد ( ماما ) .. طبعا ..!!

.. وزي ما انتم عرفين .. ؟؟

.. ان الرجلين البيضا .. قوي ..
.. بيعلم المد عليهم .. وبسرعة ..
.. وما بالكم ...!! بقى ..

.. ان رجلين هايدي .. ودعاء ..
... وقبل ما يتمدوا ..
... ( بيضة وقريبة اصلا للاحمرار الخفيف ..) ..
.. مش زي سمار ..رجلين ... نرمين ..
... اللي علم عليهم المد ..

.. بس .. بعد فترة .. من مدهم بالخرزانة ..

* * *

و بعد ..

ما نزلتش ابلة .. ام السيد .. رجلين دعاء ..

ومن على الفلكة ..

وبعد ما دوقتها .. فلكة ..

تمشي عليها .. صح و طول حيتها ..

.. ( اتفجئت ) .. انها بتقولي ...

وصلي الطلبة ..
.. لباب المدرسة ..
.. واندهيلي .. على ابلة حنان .. وابلة ماجدة ..
من اوضة المدرسات ..
.. وتعالي ,,

..يا الله يا شطرة ..

.. عشان تسيبي شغلك ..

... و تدخليهم جوا المكتبة ..
... وتبيعي .. صور المسخرة كمان ..

جيت اكلمها ... واشرح لها ..

.. قالتلي ..

... اخرسي ..

.. ولا نفس ...

.. يالله ..
.. وبسرعة

.. اندهي عليهم ..
.. وتعالي ..

قواااااااااام
Back to top Go down
مدو
عضو نشط
عضو نشط


عدد المساهمات : 59
تاريخ التسجيل : 2012-10-02
العمر : 43
الموقع : eng.m_atia@yahoo.com

PostSubject: كنت ( همد ) .. إتمديت .. وعلى الفلكة   Wed Apr 10, 2013 8:10 am

للتواصل المباشر ...
م. محمدعطيه ابوباسل

[Only mods are allowed to see this link]

اسكايبي eng.m_atia1

محمول 01227282028
Back to top Go down
 
كنت ( همد ) .. إتمديت .. وعلى الفلكة
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
falaka and feet :: قصص الفلقة :: قصص-
Jump to: